In openbare zitting
Feiten en context
De gemeente is deelnemer aan de opdrachthoudende vereniging Pidpa.
Op vrijdag 17 december 2021 om 11.30 u organiseert Pidpa een buitengewone algemene vergadering op afstand.
De agenda van deze buitengewone algemene vergadering is als volgt :
b) Vragen van vennoten
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld om deze agendapunten goed te keuren.
Historiek
Brief van Pidpa van 22 oktober 2021 met agenda en bijlagen:
Juridische grond
De statuten van de opdrachthoudende vereniging Pidpa
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Financiële aspecten
Er zijn hieraan geen financiële aspecten verbonden.
Argumentatie
De voorgelegde documenten omvatten de verslaggeving omtrent de geplande activiteiten en de begroting voor 2022. Daarnaast worden nog volgende punten behandeld: toetredingen en/of uitbreidingen van de opdracht van Pidpa bij verschillende gemeenten en benoemingen.
Goedkeuring te verlenen aan de door de raad van bestuur van Pidpa voorgelegde begroting 2022 en het toelichtend verslag.
Goedkeuring te verlenen aan de toetreding/uitbreiding van opdracht.
Goedkeuring te verlenen aan de benoemingen.
Goedkeuring te verlenen aan de ‘Code van goed bestuur’.
Aan de vertegenwoordiger wordt de opdracht gegeven om op de buitengewone algemene vergadering van 17 december 2021, overeenkomstig deze beslissing te stemmen evenals op elke andere algemene vergadering die wordt samengeroepen ter behandeling van de agendapunten van deze buitengewone algemene vergadering.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en zal onverwijld een afschrift van deze beslissing bezorgen aan Pidpa, Desguinlei 246 te 2018 Antwerpen.