Terug College van burgemeester en schepenen

wo 27/10/2021 - 13:30 collegezaal

Bespreekpunten

Omgeving & openbaar domein

Ruimtelijke ordening

Openbare werken

Leefmilieu

Mobiliteit

Wonen

Parken en plantsoenen

Beleidsondersteuning

Beleidsondersteuning

Vrije tijd

Vrije Tijd

Onderwijs & gezin

Onderwijs

  • Gelet op de bepalingen van het decreet lokaal bestuur;

    Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;

    Gelet op het  bestuursdecreet;

    Gelet op de wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van het rijksregister van de natuurlijke personen, en latere wijzigingen;

    Gelet op de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens;

    Gelet op het Koninklijk Besluit van 16 juli 1992 betreffende het verkrijgen van informatie uit de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister, inzonderheid de artikelen 6 en 7;

    Gelet op de omzendbrief van 7 oktober 1992 van de minister van Binnenlandse Zaken betreffende het houden van de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister, inzonderheid de artikelen 112 en 113;

    Gelet op de omzendbrief van 1 juli 2011 van de viceminister-president van de Vlaamse Regering en Vlaams minister van Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse Rand betreffende de raadpleging van de bevolkingsregisters voor interne doeleinden;

    Gelet op de Europese Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) – Verordening 2016/679 van het Europees parlement en de raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG;

    Gelet op de kaderwet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.

    Gelet op de vraag van Danny Van de Sande op 18 oktober 2021 uit hoofde van de  Dienst Onderwijs en Gezin  voor het bekomen van de adresgegevens van alle geboortes van 2020 die woonachtig zijn in Balen. Deze lijst wordt gevraagd in het kader van het aanmeldingssyteem in de gemeente Balen voor alle basisscholen om een gerichte communicatie te kunnen voeren.

    Overwegende dat dit deel kadert binnen de algemene werking van de gemeente Balen, meer bepaald binnen de beleidsdoelstelling “De gemeente Balen investeert in de ontwikkeling van jonge ouders en kinderen.

    Overwegende dat de gevraagde gegevens enkel voor dit doeleinde aangewend zullen worden;

    Overwegende dat voor de uitvoering van dit besluit geen aanwending van kredieten nodig is;

    Gelet op het advies van de intergemeentelijke informatieveiligheidsconsulent;

Burger & welzijn

Burgerzaken

Financiën

Financiën

Personeel en secretariaat

Personeel

Facility

ICT

Patrimonium