Terug College van burgemeester en schepenen

wo 15/02/2023 - 13:30 collegezaal

Bespreekpunten

Omgeving & openbaar domein

Wonen

Ruimtelijke ordening

Openbare werken

Mobiliteit

Parken en plantsoenen

Beleidsondersteuning

Beleidsondersteuning

Lokale Economie

Vrije tijd

Vrije Tijd

  • Overzicht stand van zaken van het vrijwilligersbeleid in Balen. Aftoetsen van het mandaat om op deze manier de gestelde prioriteiten verder uit te bouwen.

  • Bespreking voorstel om als stuurgroep vrijwilligersbeleid een gefundeerd advies te formuleren aan het schepencollege over vrijwilligersvergoedingen.

  •  Alle onkostennota's van vrijwilligers lopen sinds 2022 via het programma Give a Day. Na het opleiden van de aanspreekpunten in deze materie botsen we op het feit dat er nog een apart document nodig is. Dit maakt dat vrijwilligersaanspreekpunten die onkostennota's aanmaken meer werk hebben dan voor het Give a Day tijdperk. Voorstel tot meer administratieve efficiëntie.

    We wensen tevens een overzicht te geven van alle vrijwilligersaanspreekpunten die met onkostennota's werken in het kader van handtekenbevoegdheid.

  • Via het vrijwilligersplatform Give a Day is er de mogelijkheid om op een heel eenvoudige en snelle manier een e-card te sturen naar vrijwilligers. Waardering van vrijwilligers is essentieel . Nog niet alle vrijwilligersaanspreekpunten werken met e-cards om een kaartje te sturen bij verjaardagen.

    De stuurgroep wenst dat alle vrijwilligersaanspreekpunten vanaf mei 2023 een e-card sturen naar vrijwilligers bij hun verjaardag. 

  • Vervolgbespreking problematiek.

Sport

Onderwijs & gezin

Onderwijs

Burger & welzijn

Burgerzaken

Algemeen Directeur

Algemeen Directeur

Financiën

Financiën

Aankopen

  • Het college van burgemeester en schepenen gunt het lay-outen, drukken en verzenden van de activiteitenkrant 2022aan onderstaande firma’s:

    • Het Zoeklicht tegen het nagerekende bedrag van 1.740,00 euro excl. BTW of 2.105,40 euro incl. BTW. 
    • Drukservice Impressa tegen het nagerekende bedrag van 9.894,00 euro excl. BTW of 10.487,64 euro incl. BTW.
    • Vlaamse Post tegen het nagerekende bedrag van 8.448,00 euro excl. BTW of 10.222,08 euro incl. BTW.

Belastingen

Personeel en secretariaat

Secretariaat

Personeel

Facility

Patrimonium


Publicaties

Besluitenlijst