Terug College van burgemeester en schepenen

do 16/01/2025 - 13:00 collegezaal

Bespreekpunten

Omgeving & openbaar domein

Wonen

Ruimtelijke ordening

GIS

Leefmilieu

Openbare werken

Mobiliteit

Vrije tijd

Vrije Tijd

Sport

Onderwijs & gezin

Onderwijs

Burger & welzijn

Burgerzaken

Ouderenzorg

  • Verzoek inwoner tot informatie:

    Geachte heer/mevrouw,

    Ik richt mij tot u met een verzoek in het kader van de openbaarheid van bestuur. Naar aanleiding van de aangekondigde bouw van een jeugdhuis voor senioren in de gemeente Balen, heb ik enkele vragen over dit project om een beter inzicht te krijgen in de plannen en bijhorende kosten.

    Specifieke vragen:

    1. Kostprijs van het project:
      • Wat is de geraamde totale kostprijs voor de bouw van het jeugdhuis voor senioren?
      • Zijn er gedetailleerde begrotingen of kostenramingen beschikbaar?
    2. Werkingsmiddelen en exploitatie:
      • Welke werkingsmiddelen worden voorzien om het jeugdhuis operationeel te maken en te houden?
      • Is er een meerjarenplanning voor de exploitatiekosten?
    3. Onderhoudskosten:
      • Wat is de jaarlijkse onderhoudskost die wordt geraamd voor het jeugdhuis?
      • Hoe zullen deze kosten worden gefinancierd, en wie zal verantwoordelijk zijn voor het onderhoud?
    4. Beheer van het jeugdhuis:
      • Welke instantie of organisatie zal instaan voor het beheer van het jeugdhuis?
      • Zijn er plannen om een raad of werkgroep van senioren te betrekken bij het beheer?
    5. Stand van de bouwaanvraag:
      • Is er reeds een bouwaanvraag ingediend en goedgekeurd voor dit project?
      • Zo ja, kan ik een kopie ontvangen van de ingediende aanvraag en de bijhorende plannen?
    6. Doelstellingen en planning:
      • Wat zijn de concrete doelstellingen van dit project in het kader van het bestrijden van vereenzaming bij ouderen?
      • Wat is de verwachte start- en einddatum van de bouw?
    7. Financiering:
      • Zijn er subsidies of andere externe financieringsmiddelen betrokken bij dit project?
      • Indien ja, welke instanties dragen hieraan bij, en voor welke bedragen?
    8. Rapportage en evaluatie:
      • Hoe wordt het succes van dit project geëvalueerd, zowel tijdens de bouwfase als na de ingebruikname?

    Ik hoop dat u mij deze informatie kunt verstrekken. Indien bepaalde informatie niet beschikbaar is, hoor ik graag waarom dit het geval is en of er alternatieve documentatie bestaat.

    Bij voorbaat dank voor uw medewerking. Ik kijk uit naar uw antwoord.

    Met vriendelijke groet,
    Jonas Willems
     


Algemeen Directeur

Algemeen Directeur

Financiën

Financiën

Personeel en secretariaat

Personeel

Facility

Patrimonium


Publicaties

Besluitenlijst